Jun 7, 2010

TAG : 23 Things About Me!!


Masa Berjalan2 ke blog kawan2 aku telah di tag oleh Nureen..huhu Nak kena senaraikan 23 things about me..byk tuu...tp xpa, meh la korang sumer baca aku nak memburuk & memuji diri aku sendri ni ekk..jgn muntah plak tau..hehe

1. Aku merupakan anak ke dua dalam family..mempunyai seorang abang yang tua setahun dari aku dan seorang adik perempuan & seorang adik lelaki...semua complete cuma aku xde kakak jer..tp aku ada sgt ramai kakak sepupu yg rapat dgn aku..

2. Aku sudah berkahwin dgn lelaki yg aku cintai Mohd Norakmar Mahmud dan dikurniakan seorang anak lelaki yg sgt comel dan bijak..Muhammad Alim Dzakwan..sangat sayang kepada mereka berdua ini..I will sacrify everything for them..:-)



3. Memandangkan aku anak no 2 dan merupakan kakak sulong jadi aku bukan lah kategori anak manja..dan sangat anti dgn budak2 manja..hehe dari kecik sampai besaq aku lebih berdikari dr bergantung pd orang lain..aku hanya manja dgn ayah aku masa kecik2..bila ayah tegur ckit aku mesti nak nangis tu belum naik tgn di muka lg..tp klu ngan mak aku, kena cubit smpi lebam pon aku maintain jer...heheh

4. Cita2 aku dari kecik ada macam2..nk jadi cikgu la, doktor la, polis trafik la, cashier la, akauntan la..tp now end up aku menjadi Pharmacist yg mana xpenah aku pikiaq pun dr dulu..masa isi borang UPU lepas matrix dulu jer saja gatai tgn apply course Pharmacy..tp Alhamdulillah dapat study course ni di UKM dan kini dah berkhidmat sebagai Pharmacist dlm kerajaan dah hampir 4 tahun dah...

5. Minat bisnes/berniaga..sejak kecil time sekolah rendah aku penah share dgn kwn kampung jual2 nasi lemak, bukan kitorang masak, minta tolong mak kawan aku masak..lepas tu masa sekolah menengah time cuti sekolah aku suka jual rojak dan ais krim kt depan rumah..time cuti Sem Uni aku jual cucur Udang join dgn sepupu aku kt depan rumah jugak..sekarang dah bekerja xsempat nak bisnes..tp aku tetap buat bisnes blog plak..sila lawati yer Ladie's Choice...Harap2 satu hari nnti aku dpt buka bisnes / Farmasi sendiri...hehe

6. Percaya atau tidak..walaupun aku pernah dating dengan beberapa orang lelaki..tp first time aku pegang tangan lelaki adalah tangan suami aku sendiri..hehe itu pun bila dah confirm couple and nak kahwin..hehe

7. Masa kat sekolah dari sekolah rendah sampai menengah aku xpernah dapat no 23 dalam kelas..Number 2 / 3 tu biasa la...hehe

8. Aku jenis yang suka over excited bila nak buat sesuatu..selagi x capai apa yg aku nak / rancangkan selagi tu aku akan bertanya2 pendapat orang dan termimpi2..sampai hubby aku & sepupu aku yg rapat pun dah tau perangai aku ni & dah naik menyampah...hehe

9. Dulu masa zaman sekolah dan Uni..aku xsuka bawak handbag..selalu kena sound ngan mak aku sebab dia suka beli handbag yg ala2 pompuan untuk aku..tp aku xsuka..huhu skrg bila dah keje kalau boleh tiap2 bulan nak beli handbag baru..:-)

10. Sangat susah nak dapatkan kasut/high heels yg aku berkenan..selalu kena pusing2 byk2 kedai baru jumpa..sebab tu aku jarang tukar kasut baru..wp aku selalu beli kasut, tp aku xpakai..aku hanya pakai kasut yg aku selesa..biaq dah smpi buruk baru aku tukar..pernah dulu2 aku asyik pakai sandals yg sama pegi mana2 pun even time main badminton depan rumah pun pakai kasut sandal tu..hehe

11. Aku sangat suka makan Yong Tau Foo..sejak duduk hostel masa sekolah menengah aku sanggup outing hari sabtu semata2 nak beli Yong Tau Foo kat Pasar malam..tp skrg ni dah susah nk dapat makan Yong Tau Foo yg sedap..huhu

12. Perangai aku yg sebenar2nya kalau nak tau seorang yg kuat cemburu, garang jugak, suka bertangguh, dan suka melawan cakap jugak..huhu dulu2 suka lawan cakap mak & ayah..skrg ngan hubby pun aku suka menjawab...tp dlm proses nk berubah...hehe

13. Kalau nak tau aku seorang yg tepati masa..kalau berjanji aku tak pernah terlewat, walau macam mana lambat pun aku bersiap, aku mesti akan smpai pada masa yg ditetapkan..dan selalunya lebih awal lagi..dan ALhamdulillah aku dapat suami yg juga selalu punctual, x susah nak bangun pagi macam abang & adik aku tu..hehe

14. aku xpernah pakai kain batik time duduk kat rumah kecuali time berpantang masa lepas bersalin..dulu2 masa zaman sekolah, time kat rumah pun pakai jeans & t-shirt, senang bila nk kena keluar pegi kedai, just sarung tudung jer..xyah nak tukar2 baju dah..hehe skrg sejak lepas kawin pakaian rasmi kt rumah plak adalah baju kelawar & tshirt & short jer..hehhe

15. sangat minat pada Jon Bon Jovi & Tam Spider sampai sekarang..:-)

16. aku mempunyai Lesen B2 & D..tp sejak ada kereta sendiri since 2004 aku xpernah lg bawak motor..motor pun xdak kt rumah..dh kekok rasanya nk bwk moto..jd pembonceng jer la..hehhe

17. Aku suka memasak dan minat program masak2 kt TV..selalu mencuba resepi2 baru..dulu la, sebelum ada FB..tp skrg lebih byk buang masa ngadap FB dr memasak...huhu

18. Tak suka pada pompuan yg suka gedik dgn laki orang & yg suka buat berlakon macam pompuan baik pdhal dlm hati hanya Allah yg tahu..

19. Tak suka mandi laut sebab badan akan jadi gatal2 & pedih mata..last mandi laut masa darjah 1/2 kot kt Pantai Merdeka..time berkelah dengan family kt sana..tp sgt suka pegi tepi laut untuk lepak2..paling best kt area Penang la...:-)

20. Agak penakut masa kecik2 dulu..kalau mandi sungai aku lah yg paling xpandai berenang & penakut..sebab aku takut buaya..padahal sungai kat umah aku tu kecik jer..mana ada buaya pun..hehhe

21. Pernah 3 kali tergeliat tangan dan 1 kali tergeliat kat pergelangan kaki..:-) Tangan tergeliat sebab :
1. jatuh meja masa main saidina dgn kwn2 kampung. 
2.) jatuh tangga kt sekolah sebab nk lompat bergayut kt palang bumbung koridor. 
3. jatuh basikal ms balik dr sekolah petang. 
4. kaki tergeliat sebab main lompat getah...heheh

22. Sangat takut bila ada nurse datang sekolah untuk cucuk / cabut gigi...tp sekarang dah x takut dah...hehe

23. Sangat banyak kenangan manis dan pahit masa umur 23 tahun (2006) . 
1. berjaya Graduate & konvo bulan 8/2006. 
2. Bertunang dgn suami tersayang pada 22/7/2006. 
3. Lapor diri sebagai Peg. Farmasi U41 pada 18/9/2006. 
4. Merasa gaji hasil dari titik peluh sendiri. 
5. Arwah baba tersayang meninggal dunia pada 16/12/2006...

Habis juga akhirnya..hehe So, sekarang aku nak tag orang lain plak yer...Silakan jawab 

1. Along aka ANiss The Bumblebee
4. Ayu

4 comments:

  1. allright...nnti ada masa free along buat key..skang ni tgh mood berkabung..sob!sob!

    ReplyDelete
  2. HAHHAH.. terjwp jgk tag aku.. makacih yerr... bila baca n3 hg ni mcm ada byk benda ja lg hg x boh.. hehee

    ReplyDelete
  3. along : its ok..take your time..Take care ekk along..:-)

    en_me : ni kena paksa ngan nureen la ni..tag dulu pun xbuat lg..hehe

    nureen : klu nak cita semua, mana cukup 23...kurang2 mau 2300 ka baru bleh la..hehhe

    ReplyDelete