Jul 3, 2010

Weekend Getaway to Penang Island

Minggu lepas 26 Jun 2010 tanpa dirancang aku dan suami serta ALim telah pergi bercuti ke Penang.Actually aku dok fikir juga nak ajak hubby pergi Penang, asalnya nk pergi balik hari jer, dan tujuan utama aku nak ajak hubby makan di Haagen Dazs kt Penang,,(kat Ipoh ni mana ler nk ada kan)...itupun lepas tgk member aku Nureen makan Choclate Fondue kat situ..macam best jer tu yg aku asyik dok tringin nak pegi..hehe

2 hari sebelum tu aku ada mesej2 di wall FB sepupu aku Niesya, dia ada bgtau weekend tu nak pegi Penang ada Pesta Durian kt Teluk Bahang..then aku pon rasa nak join ngan dia sekali p sana..lepas discuss ngan hubby dia pon setuju nak pegi Penang & bermalam kat sana..so hari Khamis tu aku trus Google cari Hotel nak stay, memandangkan hubby pon penah ajak nak pegi tido Hotel kat mana2 saja2 nak relax2 katanya...so, aku pon cari la Hotel yg kat tepi2 laut..and aku pilih la Hotel area Tg. BUngah, memandangkan rate hotel area situ xmahal sgt kan..so, 1st aku call nk book Tg Bungah Hotel tp dah fully booked, then try Hotel Flamingo pun dah fully booked, Paradise pun aku tgk online booking dah fully booked juga, Naza Talyya pon sama...then aku try sekali lagi Google utk booking Hotel Flamingo sebab lepas baca review ttg hotel tu kt Trip Advisor macam semua positif komen jer...Kebetulan booking online still available 1 bilik Sea view untuk Superior Room terus aku booking kat web Booking.com.

Kitorang gerak ke Penang kul 10 am hari Sabtu dan sampai di tol Penang jam 11.30 am..Masa kat tol tiba2 aku ternampak sebuah kereta yang amat kukenali dan kurindui...dah lama rasanya xtengok keta ni sejak lepas kena jual dulu..Keta tu adalah keta Proton WAJA kepunyaan ayah aku dulu sebelum ayah beli Perdana...dah lama aku dok cari2 juga kot2 terjumpa kt mana2..and hari tu kebetulan plak keta tu ada kat depan jer keta kitorang so aku snap gambaq nk tunjuk kat ayah aku..kereta tu orang Pompuan yg drive, dan still xberubah dan dijage elok je nampak..

Sampai Penang kul 12 pm still awal lagi nak check in, so kitorang p Queensbay dulu nak shopping barang, kebetulan hari tu plak ada JCard Sales, so beli siap2 susu & Pampers ALim..dah penat jalan kt situ kitorang terus gerak nak pegi lunch, xtau nak makan kt mana last kitorang p makan kat Nasi Kandar Khaleel (betul ke tah aku lupa plak ) kt Gurney Drive tu..lepas siap makan terus gerak ke Hotel check in..Settle check in dalam 20 minit terus masuk bilik nak rehat...sampai je seperti biasa aku wajib amik gambar bilik tu dulu..hehe
Bilik ni agak luas dan selesa, katil King size cuma yang xbest lantai jer mozek and no carpet..pagi2 sejuk bila nak pijak lantai tu, nasib hotel ada provide sandal pakai dalam bilik..
Wardrobe dan pantry di sebelah pintu masuk bilik...toilet luas dan bersih..tapi xdak bathtub...mandi kt shower jer..

TV LCD...sempat tgk game bola malam tu..tp aku xtgk..hubby jer tgk..sapa lawan tah aku dah lupa..hehe
view dari balkoni bilik kitorang..kat bawah tu Pool yang besar dan laut yg sememangnya luas la kan....hehe Bilik ni kat Tingkat 2...
Aktiviti petang tu of course la kena bawak awang tu p mandi Pool kan..dok dalam bilik xsenang duduk dia asyik nak lari p kat balkoni tgk budak2 main kt kolam kt bawah..so, Papa & mama bawak ALim p mandi...cuaca pun sangat elok petang tu...

Pelampung ALim xbawak...nak kuar pegi beli pun malas la plak so, alim just tgk jer budak2 lain main pelampung..sian anak mama...hehe
bukan main syok lagi dia main ayaq

waa...dah macam Hero Remaja plak anak mama ni..hehe
pastu kitorang p jalan2 kat Pantai plak...Alim sebenarnya takut kat ombak tu...entah apa la yang dia pikiaq...menangis2 xnak p kat laut tu..tp mama paksa angkat alim bagi kena air laut....hehe

mama & ALim...

Malam kitorang xkeluar p mana2, sebab Alim dah tido awal, penat mandi kolam petang tu..so, mama just order makan dari Room service..kitorang order Nasi Goreng Istimewa & Manggo Juice..nampak sedap kan makanan kt atas ni...tapi hakikatnya, xsedap langsung..rasa menyesal plak order...melayang RM75....huhu

Keesokan paginya lepas breakfast kami jalan kat pantai ...ini view hotel dari tepi Pantai...Flamingo Beach Hotel ni sebelah jer ngan Paradise Sandy Beach Hotel...dulu kitorang dah penah stay kt Paradise...ok la, rate dia murah ckit dari Flamingo...
ALim nak duduk kat kerusi rehat ni jer...xnak ikut mama p kat Pantai...dia takut...hehhehe
posing kat Kolam Ikan plak
kat Lobby sebelum check out...
kul 12 kitorang check out, hubby ajak balik Ipoh terus la pulak...so kitorang xjadi ikut Niesya & EKin pegi makan durian kt Teluk Bahang...rugi plak rasa sebab aku tringin gak nk p makan durian kat sana..huhu on the way dari Penang ke Ipoh memang aku diam ja xbercakap ngan husband...angin jugak sebab plan asal nk ikut depa tu p makan durian kan...last2 xp, Haagen Dazs pun aku dah xrasa nak p...sampai Ipoh kul 4 petang trus hubby ajak p JUSCO time tu plak hujan lebat sangat...pas shopping barang2 kat JUSCO kitorang p makan kat De Palma restoren kt Medan Gopeng..first time try makan kt situ sbb aku tringin nk mkn ikan bakar..tp hampa, sebab masakan kat situ xsedap sangat...rasa kurang je sesuatu...tapi makanan tetap licin...hehe Itu la aktiviti kami minggu lepas...Oh ya, hujung bulan 6 sampai bulan 7 ni, hubby ku off day hari Jumaat/Sabtu/Ahad...so boleh la kami pegi jalan2 tiap2 weekend..hehe minggu depan nak balik Baling lagi...nak makan durian....hehhe

1. amboiii. berbahagia btul kawan ku ini...

2. alhamdulillah...hehe hg bila lg nak menamatkan zaman bujang tu?dah lama aku tunggu ni...hehhe

3. heheheh... lain yg di hajat lain yg dpt nooo... x pa haagen daaz tu x kemana, mkn sbg desert jerr.. mai x bg tau, klau x bleh singgah umah aku

4. klu boleh esok dh yani..tp cane kn, doa x trjawab lagi..

5. http://nureenasir.blogspot.com/2010/08/cute-teddy-bears-giveaway.html
    jom join contest simple nih

6. http://nureenasir.blogspot.com/2010/08/giveaway-breast-milk-choice-for-new.html