Nov 9, 2009

Forensic Exam

Hari ini aku kena jadi Ketua Pengawas Exam Forensic untuk PRP batch baru tahun ni..start dari bulan Ogos sampai sekarang bz ngan posting PRP/FRP x habes2 lagi..penat betoi..nak cuti pon rasa tak tenang..asyik dok fikirkan hal ofis ni..orang lain pon bz jugak, tp kenpa tah aku rasa macam aku plak yg paling sibuk kat ofis no..setiap fon call suma nak ckp ngan aku..itu yg buatkan keje aku xsiap2 kat ofis, asyik dok melayan call saja..boring betol..

Apa la aku merepek ni ha..actually aku nak story kisah hari ni, awal2 pg lg aku dpt call dari Pharmaniaga, mulanya aku xnak jawab la sebab time tu dah nak start exam, aku kan kena incharge..tp disebabkan dia kata hal urgent aku pon ok la, rupanya dia nak cakap pasal Kursus HIS & CPS yg buat dekat Perak..actually Kursus tu memang Pharmaniaga yang organised, tp BPF yang bagi calon & uruskan surat menyurat kepada peserta apa semua..kerja aku la tu..Aku pulak tiba2 xingat langsung pasal Kursus ni yg sepatutnya start hari ni, dan peserta kena check in kat Hotel Seri Malaysia, Ipoh ni semalam (8 Nov)..bila Cik Liza dari Pharmaniaga call pagi ni kata xdak sapa datang pon ke Kursus tu hari ini, baru aku teringat..MasyaAllah, aku memang xingat langsung..mana taknya surat dr Pharmaniaga mntak bagi calon tu bulan 8 nu lagi..lepas decide tempat & tarikh semua trus diorang senyap jer sampai hari ni..aku pon xteringat la, sebab 1st aku dok tunggu jugak surat dari Pharmaniaga pasal Kursus tu..yg diorang plak xcontact langsung confirmkan pasal hal ni..tup2 hari ni diorang dah datang Hotel tu baru call tanya..mampus aku memang xingat langsung...nak wat camana, kalau call peserta suruh pergi hari ni confirm la xramai yg bleh p, sebab ada yg cuti la, exam PTK la..mana sempat nak book transport apa semua lagi..

Lepas discussed org Pharmaniaga pon dah deal ngan hotel untuk extend tarikh ke hari esok, and peserta semua kena Check-in petang ni..kalau xsempat pegi je pagi esok..aku pon trus la buat surat & call semua peserta tu maklum hal sebenar..penat betoi la..itu la, bila semua benda nak kena handle plus dengan nak ingat tarikh apa semua lagi aku pon jadi serabut..planner aku pon aku sendri pening nak tengok..lepas satu, satu benda nak kena buat..masalahnya bukan lepas satu, satu ja..tapi ada 3,4 & lebih lagi benda lain nak kena buat..huhu Kadang2 tensyen jugak kerja macam ni..tp kadang2 aku buat xkesah ja..bila rasa serabut sangat aku layan ja main game kat ofis..wp time tu keja byk..nak buat camna dah mmg kepala aku xbleh nak pikiaq dah time 2 kena la relax kejap..

Dalam bz2 aku pon, ni la baru 1st time aku terlupa sampai mcm ni..sampai merugikan Company Pharmaniaga sehari..hehe biarla, depa dah untung banyak dah sepanjang kontrak ngan KKM..setakat sehari bayar hotel tu brapa la sgt kan..tp, aku minta maaf jugak la dekat organiser tu, dah memang aku pon salah jugak..tapi, kira professional la jugak aku ni kan, sebelum nak balik petang tadi semua benda tu dah setel, and ada peserta yg call dah datang check in pon..kira selamat la..hehe

tu saja la aku nak cita..bye22

No comments:

Post a Comment